بِسْــــــمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِىْمِ
اَلصَّــلٰوةُ وَالسَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُوْلَ اللّٰه ﷺ
ख़ुत्बा सुनने व बैठने के एहकाम | Khutba Sunne Wa Bethne Ke Ahkam
जो काम नमाज़ की हालत में करना हराम और मना है, ख़ुत्बा होने की हालत में भी हराम और मना है।
[हुल्या, जामऊर्-रमुज़, आलमगीरी, फतावा रज़विय्या]
ख़ुत्बा सुनना फ़र्ज़ है और ख़ुत्बा इस तरह सुनना फ़र्ज़ है कि हमा-तन (समग्र एकाग्रता) उसी तरफ तवज्जोह दे और किसी काम में मश्गुल न हो। सरापा तमाम आज़ा ए बदन उसी की तरफ मुतवज्जेह होना वाजिब है। अगर किसी ख़ुत्बा सुनने वाले तक खतीब की आवाज़ न पहुचती हो, जब भी उसे चुप रहना और ख़ुत्बा की तरफ तवज्जोह रखना वाजिब है। उसे भी किसी काम में मश्गुल होना हराम है।
[फत्हुल क़दीर, रद्दुल मोहतार, फतावा रज़विय्या]
ख़ुत्बा के वक़्त ख़ुत्बा सुननेवाला "दो जानू" यानी नमाज़ के क़ायदे में जिस तरह बैठते है उस तरह बैठे।
[आलमगीरी, रद्दुल मोहतार, गुन्या, बहारे शरीअत]
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ख़ुत्बा हो रहा हो तब सुनने वाले को एक घूंट पानी पीना हराम है और किसी की तरफ गर्दन फेर कर देखना भी हराम है।
ख़ुत्बा के वक़्त सलाम का जवाब देना भी हराम है।
जुमुआ के दिन ख़ुत्बा के वक़्त खतीब के सामने जो अज़ान होती है, उस अज़ान का जवाब या दुआ सिर्फ दिल में करें। ज़बान से अस्लन तलफ़्फ़ुज़ (उच्चार) न हो।
जुमुआ की अज़ाने सानी (ख़ुत्बे से पहले की अज़ान) में हुज़ूर صلى الله عليه وسلم का नाम सुनकर अंगूठा न चूमें और सिर्फ दिल में दुरुद शरीफ पढ़े।
[फतावा रज़विय्या]
ख़ुत्बा में हुज़ूर صلى الله عليه وسلم का नाम सुन कर दिल में दुरुद शरीफ पढ़े, ज़बान से खामोश रहना फ़र्ज़ है।
[दुर्रे मुख्तार, फतावा रज़विय्या]
जब इमाम ख़ुत्बा पढ़ रहा हो, उस वक़्त वज़ीफ़ा पढ़ना मुतलक़न ना जाइज़ है और नफ्ल नमाज़ पढ़ना भी गुनाह है।
ख़ुत्बा के वक़्त भलाई का हुक्म करना भी हराम है, बल्कि ख़ुत्बा हो रहा हो तब दो हर्फ़ बोलना भी मना है। किसी को सिर्फ "चुप" कहना तक मना और लग्व (व्यर्थ) है।
सहाह सित्ता (हदिष की 6 सहीह किताबों) में हज़रते अबू हुरैरा رضي الله عنه से रिवायत है कि हुज़ूर صلى الله عليه وسلم फ़रमाते है कि बरोज़े जुमुआ ख़ुत्ब ऐ इमाम के वक़्त तूँ दूसरे से कहे "चुप" तो तूने लग्व (व्यर्थ काम) किया।
इसी तरह मुसन्दे अहमद, सुनने अबू दाऊद में हज़रत अली كرم الله وجهه الكريم से है कि हुज़ूर ﷺ फ़रमाते है कि जो जुमुआ के दिन (ख़ुत्बा के वक़्त) अपने साथी से "चुप" कहे उसने लग्व किया और जिसने लग्व किया उसके लिये जुमुआ में कुछ "अज्र" (षवाब) नही।
ख़ुत्बा सुनने की हालत में हरकत (हिलना-डुलना) मना है। और बिला ज़रूरत खड़े हो कर ख़ुत्बा सुनना खिलाफे सुन्नत है। अवाम में ये मामूल है कि जब खतीब ख़ुत्बा के आखिर में इन लफ़्ज़ों पर पहुचता है "व-ल-ज़ीक़रुल्लाहे तआला आला" तो उसको सुनते ही लोग नमाज़ के लिये खड़े हो जाते है। ये हराम है, कि अभी ख़ुत्बा नही हुआ, चंद अलफ़ाज़ बाक़ी है और ख़ुत्बा की हालत में कोई भी अमल करना हराम है।
بِسْــــــمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِىْمِ
اَلصَّــلٰوةُ وَالسَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُوْلَ اللّٰه ﷺ
Khutba sunane va baithane ke ehakaam | khutb sunnai wa baithnai kai ahkam
jo kaam namaaz kee haalat mein karana haraam aur mana hai, khutba hone kee haalat mein bhee haraam aur mana hai.
[hulya, jaamoor-ramuz, aalamageeree, phataava razaviyya]
khutba sunana farz hai aur khutba is tarah sunana farz hai ki hama-tan (samagr ekaagrata) usee taraph tavajjoh de aur kisee kaam mein mashgul na ho. saraapa tamaam aaza e badan usee kee taraph mutavajjeh hona vaajib hai. agar kisee khutba sunane vaale tak khateeb kee aavaaz na pahuchatee ho, jab bhee use chup rahana aur khutba kee taraph tavajjoh rakhana vaajib hai. use bhee kisee kaam mein mashgul hona haraam hai.
[phathul qadeer, raddul mohataar, phataava razaviyya]
khutba ke vaqt khutba sunanevaala "do jaanoo" yaanee namaaz ke qaayade mein jis tarah baithate hai us tarah baithe.
[aalamageeree, raddul mohataar, gunya, bahaare shareeat]
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khutba ho raha ho tab sunane vaale ko ek ghoont paanee peena haraam hai aur kisee kee taraph gardan pher kar dekhana bhee haraam hai.
khutba ke vaqt salaam ka javaab dena bhee haraam hai.
jumua ke din khutba ke vaqt khateeb ke saamane jo azaan hotee hai, us azaan ka javaab ya dua sirph dil mein karen. zabaan se aslan talaffuz (uchchaar) na ho.
jumua kee azaane saanee (khutbe se pahale kee azaan) mein huzoor shly allh ʿlyh wslm ka naam sunakar angootha na choomen aur sirph dil mein durud shareeph padhe.
[phataava razaviyya]
khutba mein huzoor shly allh ʿlyh wslm ka naam sun kar dil mein durud shareeph padhe, zabaan se khaamosh rahana farz hai.
[durre mukhtaar, phataava razaviyya]
jab imaam khutba padh raha ho, us vaqt vazeefa padhana mutalaqan na jaiz hai aur naphl namaaz padhana bhee gunaah hai.
khutba ke vaqt bhalaee ka hukm karana bhee haraam hai, balki khutba ho raha ho tab do harf bolana bhee mana hai. kisee ko sirph "chup" kahana tak mana aur lagv (vyarth) hai.
sahaah sitta (hadish kee 6 saheeh kitaabon) mein hazarate aboo huraira rdy allh ʿnh se rivaayat hai ki huzoor shly allh ʿlyh wslm faramaate hai ki baroze jumua khutb ai imaam ke vaqt toon doosare se kahe "chup" to toone lagv (vyarth kaam) kiya.
isee tarah musande ahamad, sunane aboo daood mein hazarat alee krm allh wjhh alkrym se hai ki huzoor shly allh ʿlyh wslm faramaate hai ki jo jumua ke din (khutba ke vaqt) apane saathee se "chup" kahe usane lagv kiya aur jisane lagv kiya usake liye jumua mein kuchh "ajr" (shavaab) nahee.
khutba sunane kee haalat mein harakat (hilana-dulana) mana hai. aur bila zaroorat khade ho kar khutba sunana khilaaphe sunnat hai. avaam mein ye maamool hai ki jab khateeb khutba ke aakhir mein in lafzon par pahuchata hai "va-la-zeeqarullaahe taaala aala" to usako sunate hee log namaaz ke liye khade ho jaate hai. ye haraam hai, ki abhee khutba nahee hua, chand alafaaz baaqee hai aur khutba kee haalat mein koee bhee amal karana haraam hai.
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